Hur bokar jag Era tjänster?

För att boka någon av våra tjänster, kan Ni enkelt fylla i kontaktformuläret eller ringa till oss på 0761 82 00 88. Efter att Ni har tagit kontakt med oss, tar vi hand om resten!

Till telefonsamtalet är det viktigt att Ni tar fram information gällande storleken av bostaden, ytan som arbetet ska utföras på eller information kring hela arbetet vid trädgårds/- eller städtjänster. Det är alltid bäst att boka upp ett möte hemma hos Er, då får vi chansen att lära känna varann lite mer samt att vi i det fall kommer att kunna anpassa våra tjänster på bästa möjliga sätt utefter Era behov. Vi kommer då även ta fram en offert på arbetet som ska utföras.

Behöver jag skriva under avtal och liknande?

Vi vill absolut inte besvära någon med diverse avtal. Vi garanterar Er högsta kvalitet på vårt arbete. Det spelar ingen roll om vad det handlar om, oavsett om det är en gångs städning eller löpande tjänster, kommer vi alltid att ta hand om Er på bästa möjliga sätt!

Det enda som vi behöver för att inleda ett samarbete och påbörja ett arbete hos Er, är att Ni uppger Era uppgifter så att vi kan ta fram pris och även en offert för det arbetet som Ni efterfrågar.

Vad kommer det att kosta?

Här kommer vi att ta fram ett pris per timme, och med tanke på att alla har olika behov, kan det bli som så att det totala beloppet kan variera. Detta även ifall storleken på bostäderna är densamma. Alla har olika behov och vissa projekt är mer omfattande än andra, och just av denna anledning kan priset vara varierande.

Som Ni säkert också känner till, har vissa mer möbler än andra, fler mattor än andra, fler behov än andra osv.
Vårt timpris för privatpersoner är idag 235kr efter RUT inkl moms, 45kr reskostnader, 15kr material och 25kr pappersfaktura. Vårt timpris för företag är 328kr exkl moms plus 45kr resekostnader, 15kr material och 25kr pappersfaktura.

Ett enda pris för arbeten som utförs effektivt och med högst möjliga kvalitet!

Finns det något som jag behöver ha?

För privatpersoner och hem behöver Ni ett personnummer för att kunna boka våra tjänster. Vid RUT arbeten är det också viktigt att Ni tar reda på om Ni har någon RUT kvar, och ser till att detta inte har förbrukats under andra arbeten som utförts i eller kring Er bostad.

För företag behöver vi bara ett organisationsnummer. När det kommer till företag, föreslår vi vanligtvis ett möte med kunden där vi kommer överens om samarbetsvillkor och vi skapar ett individuellt erbjudande.

Du bör ha en effektiv dammsugare. Gällande hink och mopp, städmedel, städredskap eller andra inventarier, behöver Ni absolut inte tänka på detta, då vi förser våra anställda med alla möjliga verktyg för att de ska kunna utföra ett så bra arbete som möjligt! Är det däremot som så att Ni gärna vill att vi använder oss av specifika medel, som Ni har hemma, får Ni gärna tala det för oss samt visa vart dessa befinner sig.

Hur vet jag hur lång tid arbetet kommer ta?

Tyvärr kan vi inte besvara denna fråga till 100%, även om vi vet hur stort objektet är. Det är alltid ett flertal olika faktorer som avgör hur lång tid arbetet kommer att ta. Det vi däremot vet, är att våra anställda strävar efter att utföra de tjänster som Ni är i behov av, under så kort tid som möjligt, dock med Er i åtanke. Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda och därför är det också viktigt att våra anställda inte bara har tiden i åtanke, utan framförallt kvalitén på arbetet!

Är Ni dock i behov av att sätta ett fast antal timmar, kan vi alltid komma överens om detta, det som vi dock i en sådan situation måste ha i åtanke, är just att kvalitén på arbetet kan vara lägre.

Vilka medel använder Ni vid Ert arbete?

I de flesta fall använder vi professionella medel som inte innehar några som helst parfymer, detta är medel som är speciellt framtagna för att vi ska kunna behålla högst möjliga kvalitet, samt se till att inga allergier eller liknande kan uppkomma.

Är det däremot så att Ni vill att vi använder oss av medel som innehåller parfymer, kommer vi överens om vilka lukter som Ni vill ha i olika utrymmen och köper detta i vanliga livsmedelsbutiker.

Kan jag avboka tidigare bokade tjänster?

Självklart har Ni rätten till att avboka tjänster ifall det dyker upp hinder för detta, allting kan faktiskt hända i ens vardag och ett sådant behov kan också uppkomma. Det räcker med att Ni skickar iväg ett SMS eller ringer till oss på kontoret, antingen för att omboka tjänsterna eller avboka de helt.

Det tillkommer inga kostnader för avbokningar som sker minst 24 timmar innan det planerade utförande av diverse tjänster. Är det däremot som så att Ni avbokar våra tjänster senare än minst 24 timmar innan det bokade besöket, kommer vi att debitera Er med 350 kr inkl. Moms.

Hur skiljer sig engångsstädning från en löpande tjänst?

Engångsstädning kallar vi för DROP-IN och gäller alla hus och lägenheter som städas mer sällan än var fjärde vecka. DROP-IN städning innebär precis samma sak som vår löpande tjänst, dock med en enda skillnad. Den skillnaden som är, det är att vi vid löpande tjänster ser till att bibehålla ett städat hem. DROP-IN städ brukar oftast innebära betydligt mycket mer arbete för oss.

Men det kan även vara så att Ni är på resande fot och det rena och prydliga hemmet bibehålls from den dag då vi besökt Er, fram till att vi kommer nästa gång! Det är viktigt för oss att kvalitén på vårt arbete är av högst möjliga grad, detta innebär alltså som Ni själva säkert förstår, att det kan ta lite längre tid för oss vid städningar som sker var fjärde vecka eller mer sällan.

Kan jag vid städtjänster även få fönsterputs inkluderat?

Fönsterputs samt arbeten gällande rengöring av kakel och städning av kyl/frys samt köksskåp är tjänster som vi erbjuder separat. Detta bokas också separat vid den första kontakten mellan oss och Er. Dessa tjänster kräver en viss strukturering samt förberedelse, och gällande fönsterputs är det också viktigt att väderförhållanden tillåter oss utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt.

Vad ingår i en flyttstädning?

Rengöringsmedel och städmaterial ingår. Inga resekostnader tillkommer.

  Kök
 

  • Fläkt, fläktkåpa, filter och ventiler

  • Skåp, lådor och luckor

  • bänkar, diskho och vask

  • Kranar

  • Diskmaskin: i, ovanpå, på sidorna, baktill och sil

  • Spis/ugn: i, ovanpå, sidor och bakom mot väggen (dra fram spisen)

  • Ugnsluckor: insida, utsida, emellan, galler och plåtar

  • Kylskåp/frys: i, ovanpå, under, bakom (dra fram kyl/frys), galler och fack

  Badrum, dusch och toalett
 

  • Kranar och duschhandtag

  • Golv och golvbrunn

  • Tvättställ: i, ovanpå, under och bakom mot väggen

  • Skåp

  • Speglar

  • Vattenledningar och rör

  • Badkar, dusch, duschkabin: i, ovanpå, under, bakom mot väggen

  • Tvättmaskin/torktumlare: lösa delar, filter och renssil

  • Toalettstolen: i, runtom samt bakom

  Övriga rum
 

  • Fönster: in- och utsida samt mellan fönsterglasen (men med förutsättning att fönstren går att öppna), även persienner torkas av

  • Fönsterbågar och snickerier

  • Element: bakom och emellan

  • Golv

  • Väggar – endast avdamning

  • Ventiler

  • Garderober: in- och utsida

  • Väggkontakter och strömbrytare

  • Golvlister, dörrfoder och trösklar

Är det möjligt att jag lämnar min nyckel till Er?

Vid underskrift av ett specifikt dokument, kan vi ta emot en nyckel från Er samt garantera Er att Ni är i trygga händer hos oss. Vi innehar idag ett kassaskåp i vilket Er nyckel kommer att bevaras. Tillgången till kassaskåpet har endast en av våra anställda, dels för att detta ska struktureras, hållas ordning på och för att Ni ska kunna känna Er så säkra som möjligt.

Vi innehar även alla sorters försäkringar genom Trygg-Hansa för att garantera Er högst möjliga säkerhet gällande Era saker där hemma. Vi har aldrig varit i behov att nyttja våra försäkringar tidigare, men skulle detta ske, är vi försäkrade till upp emot 10 miljoner kronor, detta innefattar dels förlust av nyckel samt skador som skulle kunna uppstå vid en felutförd tjänst.

Hur många personer kommer att arbeta hos mig efter att en bokning har gjorts?

I de flesta fall är det en eller max två personer som jobbar ihop och det är även alltid dessa en eller två som kommer att vara ute hos Er vid löpande tjänster. Gällande större arbeten, såsom exempelvis flyttstädning eller trädgårdstjänster, kan det skickas ut fler individer till Er. Det Ni däremot kan vara säkra på, är att de individer som vi skickar ut till Er, är också de som kommer att vara ute hos Er vid framtida arbeten.

Däremot, som Ni säkert vet, kan det ibland vara så att någon blir sjukskriven, eller tar semesterledigt, detta gör att vi skickar ut en annan professionell anställd för att ersätta denne som jobbar ihop med den andre som tidigare har arbetat hos Er.

  • Instagram - Grå Circle
  • Facebook

Copyright © 2020 G Gruppen. All rights reserved.